SEO sau SEM? Ce sunt si care este diferenta dintre ele?

Posted on
seo-sem

Pentru orice antreprenor aflat la inceput de drum, promovarea online este o necunoscuta. In ultimii ani, ideea de promovare online s-a invartit in jurul motoarelor de cautare, motivul fiind cat se poate de simplu: motoarele de cautare aduc trafic relevant.

Toti administratorii de website-uri cauta sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a-si optimiza site-urile pentru motoarele de cautare iar aceste incercari definesc doua domenii extrem de importante in promovarea online: SEO si SEM.

Ce sunt SEO si SEM si care este diferenta dintre ele?

SEO. Este acronimul de la Search Engine Optimization si este procesul prin care se realizeaza modificari tehnice on-page si off-page, cu scopul de a aduce site-ul pe primele locuri in cautarile organice ale Google. Practic, printr-o foarte buna optimizare a site-ului, se poate obtine trafic gratuit din motoarele de cautare.


SEM. Este procesul de promovare platita, prin care se obtine o pozitie foarte buna in Google, insa contra cost. SEM este cunoscut si sub denumirea de PPC ( pay Per Click) si este realizat cu ajutorul instrumentelor oferite de Google Ads. Spre deosebire de SEO, SEM costa, insa aduce un trafic garantat. O optimizare foarte buna a costurilor poate sa insemne un succes garantat in vanzari;

Scopul SEO si SEM este acelasi: de a aduce cat mai multi clienti. Diferentele dintre cele doua sunt destul de mari, insa:

SEO Vs. SEM: What's The Difference? | Revoada
  • La SEM, site-ul este pozitionat pe prima pagina, insa rezultatele cautarilor sunt insotite de mentiunea “ AD”, ceea ce poate sa indeparteze anumiti utilizatori;
  • Costul SEM este mai mare decat costul SEO pe termen lung;
  • Rezultatele SEM sunt imediate, in timp ce rezultatele Seo pot fi asteptate luni sau chiar ani intregi;
  • Investitia in SEO poate sa dea rezultate chiar si dupa ce aceasta se incheie. Pentru rezultate in SEM este nevoie de o investitie continua.

Recomandari

Nu trebuie sa alegi intre SEO si SEM. Ambele pot fi foarte eficiente si pot conlucra impreuna. Este chiar indicat ca atunci cand esti la inceput de drum sa investesti in ambele, in asa fel incat sa ai rezultate immediate din SEM si sa te poti orienta catre SEO. Cu timpul, pe masura ce site-ul creste in cautarile organice, vei putea renunta la SEM, axandu-te exclusiv pe SEO.

Share & Like 🙂
error0
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.