SEO vs SEM – care este cea mai buna forma de marketing digital?

Posted on
SEO-VS-SEM

Daca esti un antreprenor care isi doreste sa obtina clienti din mediul online sau esti un tanar care doreste sa dezvolte o cariera in marketing, cu siguranta descoperi foarte interesant subiectul SEO si SEM. Cei doi termeni par similari, insa sunt foarte diferiti.

Ce este SEO?

SEO est eacronimul de la Search Engine Optimization si este un proces complex prin care se realizeaza modificari tehnice pe site, content marketing si alte tipuri de marketing cu un singur scop: acela de a afisa site-ul promovat pe pozitii cat mai bune in Google.

SEO este un proces de lunga durata, care poate avea rezultate incredibil de valoroase daca este facut de o persoana cu experienta.

Ce este SEM?

SEM este acronimul de la Search Engine Marketing si are acelasi scop: rezultate cat mai bune in motoarele de cautare. Diferenta dintre SEO si SEM este faptul ca in cazul SEM afisarea nu mai este organica, ci este una fortata.

Practic, cel care doreste promovare SEM plateste catre motorul de cautare pentru a fi afisat. Plata se face pentru fiecare click primit si de foarte multe ori implica sume considerabile.

SEO vs. SEM: What's the difference and Which is Better for My Business?

Care este cea mai avantajoasa forma de marketing digital?

Ambele sunt avantajoase si pentru afacerile aflate la inceput de drum sunt recomandate amandoua. Pe termen lung insa, SEO este cel mai avantajos. Odata ce site-ul a crescut si a inceput sa obtina rezultate, va putea fi exploatat aproape gratuit si va primi vizite in mod natural.

In cazul SEM, rezultatele sunt palpabile, insa doar atata vreme cat exista buget pentru asta. Atunci cand bugetul nu mai exista, vizitele de pe site dispar.

Atat SEO cat si SEM trebuie sa se bazeze pe calitate

Atat SEO cat si SEM trebuie sa fie construite doar pe baza unui continut de buna calitate. SEO si SEM sunt metode de promovare, prin care pot fi atrasi vizitatori pe site. Daca site-ul nu are ce oferi insa, acestea sunt inutile si pot genera cheltuieli considerabile. Tocmai de aceea, este recomandat sa se acorde o atentie sporita produselor sau serviciilor vandute si modului in care acestea sunt prezentate. De asemenea, este important sa se construiasca un continut de buna calitate in jurul acestora, care sa pastreze vizitatorii pe site pentru o perioada cat mai mare de timp.

Share & Like 🙂
error0
Tweet 20
fb-share-icon20

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.