Scurta analiza a marketingului digital. Ce este si ce elemente importante are?

Posted on
marketing-digital

Ideea de marketing digital este din ce in ce mai cunoscuta si din ce in ce mai adoptata de catre cei care doresc sa dezvolte o afacere.

Ai putea crede ca marketingul digital este compus din tot ceea ce inseamna marketing online, insa realitatea este alta. Marketingul digital acopera toate metodele de marketing ce se face prin intermediul aparatelor electronice si tehnologice: radio, televiziune, cinematograf, etc.

Este adevarat ca in ultimii ani marketingul online a inceput sa fie din ce in ce mai popular si sa convinga din ce in ce mai multi antreprenori sa il adopte, insa marketingul digital este vechi de cateva decenii si a evoluat continuu.

De ce este atat de popular marketingul digital?

Popularitatea acestui tip de marketing este atat de mare din mai multe motive:

  • Iti permite sa transmiti mesaje foarte bine targetate;
  • Ajuta la construirea unui brand foarte atractiv;
  • Scurteaza drumul pe care clientii il parcurg pana a ajunge sa se bucure de produsul tau.

Online-ul este baza marketing-ului digital iar SEO este baza marketing-ului online

Daca in trecut televiziunea si radioul erau reprezentative pentru marketingul digital, astazi  SEO este baza acestui tip de marketing.

Seo este acronimul pentru Search Engine Optimization si acopera toate actiunile pe care un antreprenor le face, in asa fel incat site-ul lui sa fie prezent cat mai sus in cautarile Google.

Optimizarea Motorului De Căutare, Seo, Motor De Căutare

SEO poate fi impartit in 4 mari categorii, esentiale pentru un site eficient:

1. SEO On – Page. Este cel care acopera optimizarea continutului de pe site. Pentru un continut cat mai relevant este important sa se analizeze intentia cautarilor in motoarele de cautare si sa se creeze texte pe baza acestei intentii.

2. SEO Off-Page. Se refera la toate actiunile externe care au drept scop promovarea site-ului. IN principiu, SEO off-page se bazeaza pe backlink-uri catre site;

3. Experienta pe care o au utilizatorii. Un criteriu extrem de important pentru un marketing online foarte bine pus la punct este experienta pe care o au utilizatorii. Un utilizator multumit va petrece suficient de mult timp pe site, in timp ce un utilizator nemultumit va iesi imediat. Motoarele de cautare analizeaza acest aspect si le ofera o mai mare incredere site-urilor care prezinta interes pentru cititori.

4. SEO tehnic. Este o varianta mai complexa de SEO, care are drept scop incarcarea rapida a site-ului si grabirea indexarii fiecarei pagini. Daca primele elemente de SEO pot fi facute in regim propriu, procesul de SEO tehnic este bine sa fie facut de un profesionist.

Desi SEO este baza marketingului digital, acesta poate fi compus si din marketing prin continut, social media, sau marketing prin afiliere si pay per click. Fiecare poate atrage vizite si fiecare poate genera vanzari, atata vreme cat este bine realizat.

Share & Like 🙂
error0
Tweet 20
fb-share-icon20

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.