SEO (Search Engine Optimization) presupune optimizarea unui site (sau mai multe) pentru motoarele de cautare. Adica site-ul sa ajunga pe prima pagina in cautarile web. SEO este un domeniu foarte pretentios si provocator in acelasi timp. In Romania, de exemplu, atunci cand vorbim de motoare de cautare, ne referim mai ales la Google. Pentru ca un site sa fie optimizat in Google, cerintele nu sunt tocmai greu de respectat, prima cerinta fiind redactarea de continut calitativ si relevant — fara alte actiuni nepermise precum spam, like-uri platite, deoarece site-ul risca să fie penalizat de motorul de cautare respectiv.
O multime de companii ofera servicii de SEO pentru site-uri web, iar la o simpdin cautare pe internet le vei gasi, doar sa ai rabdare sa le analizezi si sa iei decizia corecta sau si mai bine, inveti sa faci chiar tu SEO, deoarece acest articol e si un ghid pentru incepatorii in acest domeniu.
Iata cateva sfaturi SEO 2021, pentru un site bine optimizat
In functie de platforma pe care ai website-ul poti alege un plugin care sa te ajute cu optimizarea SEO. Majoritatea site-urilor web sunt facute in WordPress (cu siguranta exista si exceptii), iar aici poti instala gratuit pentru site, pluginul Yoast care iti spune ce faci bine si ce nu pe site (buline verzi cand e bine si rosii cand mai ai de lucrat).
Titlurile articolelor publicate trebuie optimizate. Odata ce ai targetat un cuvant cheie sau chiar si o expresie, acestea trebuie sa apara in titlul articolului tau.
Metadescrierea. Atunci cand scrii un articol, inainte de a-l publica trebuie sa ii adaugi si o metadescriere (descriere meta). Aceasta descriere meta este un fel de rezumat al articolului, foarte pe scurt, care face Google sa iti considere site-ul de incredere si sa il faca vizibil si altora. Din titlu, link si metadescriere, Google intelege despre ce este vorba. Daca folosesti Yoast, ai rubrica de metadescriere acolo, tu va trebui doar sa o completezi in asa fel incat sa fie atractiva si pentru cei care iti citesc articolul.
O alta parte foarte importanta este optimizarea intregului continut. Cum faci asta? Cuvantul-cheie trebuie sa apara in articol de 3-4-5 ori astfel incat cititorii (Google si unicii) sa vada intereseul tau fata de ceea „ce le pui pe tava”. Ideea cheie este recomandat sa o scrii inca din primul paragraf, iar mai apoi sa o folosesti si in paragrafele urmatoare. Nu trebuie sa exagerezi cu ea, ci sa faci totul cat mai natural.
Sa nu uitam de linkurile interne si externe. Acestea joaca un rol important in promovarea site-ului tau, deoarece folosind cele doua tipuri de linkuri traficul de pe site va creste. Este recomandat sa folosesti cel putin un link intern catre un alt articol de pe site-ul tau si link extern catre continut „interesant” de pe alte site-uri. Insereaza linkurile in cuvinte in asa fel incat sa para totul natural.
Daca faci SEO in mod inteligent articolelor tale, rezultatele vor fi vizibile pe masura, in 2-3 luni avand posibilitatea de a scoate profit.